Covid-19 heeft nog steeds industrieën in een fugatische staat in verschillende landen. India is geen uitzondering. Er zijn verschillende industrieën die nog steeds stagneren door de lage mobiliteit als gevolg van de pandemie. De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft verschillende landen geadviseerd om de overdracht te verminderen door middel van sociale afstand, het beperken van het vervoer en het afdwingen van werk van huis uit beleid voor bedrijven.

Hoewel er verschillende industrieën zijn die in staat zijn om zich aan te passen aan dit nieuwe beleid, is de voedingsindustrie daar niet toe in staat en moet ze blijven werken op de plaats waar ze gevestigd zijn. Het onderhouden en runnen van voedsel- en bevoorradingsketens ter plaatse is van cruciaal belang voor het voortbestaan van de voedingsindustrie.

Overheden begrijpen dat, dus ze hebben de beperkingen voor de voedingsindustrie versoepeld. Maar bedrijven moeten nog steeds prioriteit geven aan de gezondheid en veiligheid van hun werknemers en klanten. Het behoud van het vertrouwen van uw werknemers en het vertrouwen van uw klanten is noodzakelijk om uw bedrijf in stand te houden. Dus hier is een beknopte lijst van de richtlijnen die de WHO aanbeveelt voor de voedingsindustrie.

Waarop richten deze richtlijnen zich?

Ze richten zich op praktijken om een goede hygiëne in de hele toeleveringsketen te handhaven, voedselcontaminatie te voorkomen en de veiligheid van de gezondheid te waarborgen. We hebben deze richtlijnen vereenvoudigd tot informatie ter grootte van een byte, zodat u ze onmiddellijk kunt lezen en gebruiken.

Stel een autoriteit voor hygiënenormen in

Bedrijven moeten een veiligheidsteam voor de gezondheid oprichten, zo niet, dan moet ten minste één persoon worden aangewezen die verantwoordelijk is voor het analyseren van de veiligheidsrisico’s in het hele bedrijf en ervoor zorgen dat de veiligheidsmaatregelen worden uitgevoerd. Het voordeel van het hebben van een centrale autoriteit is het wegnemen van vertragingen in de besluitvorming bij het opereren in deze infectiegevoelige omgeving.

Verminderen van de overdracht in hoge contactzones

Het vermijden van overdracht via oppervlaktecontact is de eerste prioriteit, wat zeker zal gebeuren door de manier waarop de voedingsindustrie moet werken. Frequent wassen en saneren van alle gebruiksvoorwerpen en oppervlakken is verplicht. Servicepersoneel moet gebruik maken van wegwerphandschoenen en moet worden voorgelicht over de manier waarop de overdracht plaatsvindt.

Het afdwingen van sociale afstand

De aanbevolen afstand is 1 meter tussen personen en andere werknemers. Het gebruik van vloerstickers zal de werknemers helpen om zich te houden aan de sociale afstandsregels, zonder er twee keer over na te denken. Voer duizelingwekkende verschuivingen en pauzetijden in om het contact tussen hen op een bepaald moment te verminderen.

Eenvoudige toegang tot ontsmettingsmiddelen

Het is van essentieel belang dat het personeel gemakkelijk toegang heeft tot ontsmettingsmiddelen en ontsmettingsmiddelen voor het wassen van de handen en het reinigen van oppervlakken met een hoog contactoppervlak, zoals aanrechtbladen, tafels, serviesgoed, tangen en deurklinken. De persoon die verantwoordelijk is voor het beheer hiervan moet ervoor zorgen dat alle personeelsleden gemakkelijk toegang hebben tot deze benodigdheden zonder de aangewezen werkzone te verlaten.

Gebruik wegwerphandschoenen

Voor het personeel in de voedingsindustrie zijn wegwerphandschoenen essentieel. Het verwisselen van handschoenen na werkzaamheden met veel contact, zoals het openen en sluiten van deuren, het gebruik van gewone telefoons of het legen van vuilnisbakken, is verplicht. Bij personeel dat met levensmiddelen werkt, is het van cruciaal belang dat de handen worden gewassen en dat de handschoenen voor en na de omgang met levensmiddelen worden verwisseld. Omdat er naast het virus ook een grote kans is op de opbouw van bacteriën in de handen, vanwege de vochtigheidsgraad bij het dragen van handschoenen.

Gebruik van gewone kantines

De werkuren in de voedingsindustrie zijn lang en onregelmatig, dus kantines blijven een noodzaak voor het personeel om aan voedsel te komen. De hierboven vermelde hygiënevoorschriften zijn dus dubbel van toepassing op het personeel dat in deze kantines werkt. De persoon die u aanstelt, dient bijzondere aandacht te besteden aan de hygiëne in de kantines.

Zelfbedieningsloketten

Idealiter zouden deze gesloten moeten zijn, maar winkels en cafés kunnen het zich niet veroorloven om dit te doen, dus maak gebruik van draagbare plexiglasschilden en verpak open voedselproducten in cellofaanverpakking. Als een servicemedewerker voorwerpen op de display behandelt, moeten ze een tang gebruiken wanneer ze deze in zakken plaatsen.

Transport en levering

Het minimaliseren van de kans op besmetting door externe bronnen is een ander obstakel waar bedrijven mee te maken hebben. Chauffeurs en bezorgers mogen hun voertuigen niet verlaten tijdens de bezorging. Het is cruciaal voor bedrijven om een draagbaar handreinigingsmiddel en een setje verse tissues aan de chauffeurs te verstrekken. Zij moeten worden geïnformeerd over het gebruik van hun ontsmettingsmiddelen voor en na het doorgeven van hun leveringen of het ondertekenen van documenten. In het geval van herbruikbare containers moeten de werknemers worden geïnstrueerd om deze te desinfecteren voordat ze het bedrijfsterrein betreden.

Leer uw werknemers

Uw medewerkers moeten zich bewust zijn van de manier waarop COVID-19 transmissie kan plaatsvinden terwijl ze hun taken uitvoeren. Ze kunnen het virus oppikken bij het aanraken van oppervlakken zoals deurklinken, serviceprogramma’s en mobiele apparaten. Benadruk het belang van sociale afstand nemen en het plaatsen van COVID 19-bewegwijzering rondom uw werkplekken om hen te blijven herinneren aan hoe ze infecties kunnen voorkomen.

Dus daar heb je het, de richtlijnen uitgegeven door de WHO voor de voedingsindustrie. We hopen dat u door onze vereenvoudiging van hun richtlijnen deze zonder vertraging kunt implementeren.