Een expositiecentrum combineert marketing en verkoop op een indrukwekkende manier. In principe kan men ervan uitgaan dat de presentatie van een product op een evenement de vraag doet toenemen.

Een beursoptreden heeft het voordeel dat marketingvertegenwoordigers en verkoopmedewerkers begrijpen wat er moet gebeuren, zodat de verbinding tussen beide afdelingen werkt.

Het is een niet geringe prestatie om je te onderscheiden op een ervaringsgericht evenement. Daarom hebben we een aantal tips op een rijtje gezet die je helpen om je producten op een indrukwekkende manier te promoten.

Een beursoptreden kan uw product tot leven brengen

Tegelijkertijd zijn tentoonstellingen en evenementen uiterst complexe uitdagingen. Producten en mensen moeten immers tegelijkertijd worden georganiseerd en beheerd. Als veel bezoekers de stand bevolken, kan het moeilijk zijn om met iedereen – en vooral met de belangrijke bezoekers – in gesprek te komen en de producten tegelijkertijd op het beurssysteem te presenteren.

Bovendien is de aandachtsspanne van de bezoekers beheersbaar, aangezien een groot aantal concurrenten om hun aandacht strijden. Het ontwerp van de roll-up standee moet de aandacht trekken, de verkopers moeten snel en vooral slim zijn. Neem daarom vooraf contact op met een professioneel standbedrijf.

Een andere belangrijke vraag is de focus van het standontwerp. Wie is de held van de stand? Mens of product? Als u optimaal exposeert, kunt u uw product gemakkelijk tot leven brengen en zo de “held” van de stand worden. Wij laten u zien hoe dit kan werken.

Verspreid gepersonaliseerde merkinhoud

Zorg er bij de presentatie van uw producten voor dat de merkcommunicatie interactief is en met call-to-action maatregelen. Ontwikkel een beursaanwezigheid die beursbezoekers in staat stelt om actief in contact te komen met uw merk.

U kunt bijvoorbeeld zorgen voor interactieve audiovisuele systemen die werken via spraakcommando’s. Als uw budget het toelaat, kunt u ook een robot gebruiken die vragen van bezoekers ontvangt en beantwoordt.

Ontwerp een hoogwaardige beursstand

Uw beursstand moet vanaf het eerste contact een blijvende indruk achterlaten bij de bezoekers. Als de merkboodschap op afstand duidelijk herkenbaar is, verhoogt dit de wens van de bezoeker om precies de rollup banner standee te bezoeken.

Zorg ervoor dat de productfuncties, functionaliteit en prestaties van uw product duidelijk worden overgebracht. Dit zal de bezoekers aanmoedigen om uw stand te bezoeken.

Nodig de beste klanten uit voor het vakevenement

Het tentoonstellen van een product is een kunst. Waarom nodigt u uw beste klanten niet uit in uw ervaringsruimte en vertelt u hen het verhaal van uw merk en uw bedrijf? Informeer tijdig voor de beurs naar de beschikbaarheid van uw beste klanten en nodig ze persoonlijk uit op uw stand.

Ontwikkel indien mogelijk speciale aanbiedingen voor bestaande klanten die op de stand kunnen verschijnen. Doe een beetje marktonderzoek door geselecteerde klanten te vragen hun ervaring met het gebruik van het product, de eisen en aanbevelingen te delen. Overweeg bovendien de mogelijkheid om live te gaan op sociale netwerken.

Stel uw eigen demoruimte in op de stand

Herinnert u zich nog de taak om een evenwicht te bewaren tussen de omgang met bezoekers en de presentatie van producten op de stand waar we het over hadden? Om dit evenwicht te bereiken, is het noodzakelijk om een aparte ruimte te creëren binnen het bureaudisplay waar uw producten worden gepresenteerd.

Idealiter zou uw bedrijf een perfect standontwerp kunnen combineren met indrukwekkende beursstandideeën om de voordelen voor het publiek bij een bezoek aan uw productdemonstratie te herdefiniëren.

Zorg voor een augmented reality om de productfunctionaliteit en gebruikerservaring te demonstreren. Vertrouw op een audiovisueel systeem met hoge resolutie om bezoekers zo dicht mogelijk bij een echt toepassingsscenario te lokken.

Definieer uitdagingen en presenteer oplossingen

Om uw product zo effectief mogelijk aan de bezoekers te presenteren, moet u onthouden hoe het eisenprofiel van uw klanten eruit ziet. Het publiek vertrouwt de marketingspecialist niet omdat ze een product goed vinden, maar verwacht eerder oplossingen voor hun eigen problemen. Zorg ervoor dat u de uitdagingen waar de gebruikers voor staan, de voorgestelde oplossing en vervolgens het product bespreekt. Zo produceert u het gewenste effect op beursbezoekers.

Uw merk als oplossing voor de uitdagingen van de klant

In tijden van hevige concurrentie tussen bedrijven die zich op evenementen en beurzen presenteren, is de relatie tussen een indrukwekkende rollupstand met perfecte graphics en technologie, een goed getraind beursstandteam en een oplossingsgerichte merkboodschap het doorslaggevende criterium om uw beursdeelname tot een goed einde te brengen.